Monday 3 October 2011

SeLamaT PenGaNTin baRU

“Apabila seseorang hamba telah berkeluarga, bererti dia telah menyempurnakan separuh daripada agamanya. Maka takutlah kepada Allah terhadap separuh yang lain.”
Hadith Ar-Rasul, riwayat At-Tabrani
Alhamdulillah selamat sudah majlis walimah sahabatku Syed (Syed Ahmad Israa’) pada Sabtu yang lepas (01/10/11). Nasib baik ada jep2 (Huzaifah) jadi co-pilot untuk tunjuk jalan bagi tak sesat masa pergi ke sana & balik..

Setibanya aku di sana bagaikan ada satu kelainan dari majlis walimatul urus yang sebelum ini aku ikuti. Ternyata sangkaanku benar dan aku rasakan seperti diriku terpanggil untuk masuk ke dalam dewan dengan lebih pantas (he3, padahal da lapar sebab tak makan pagi)..

Tapi……………
betul la ada kelainan dari majlis kawen orang lain sebab ianya ringkas tapi padat.. xde kompang, tapi ada alunan Firdausi yang menghiasi suasana dewan hari tu (tenang je rasa)..

Orang pon ramai yang hadir, sampai terserempak dengan muallimah masa mengajar kat Sek Men Islam Hira’ dulu. Sahabat2 lain pon ada gak jumpe masa aritu (rindu saat2 itu…).

Ok, cuma apa yang nak disampaikan kat sini ialah ucapan tahniah di atas pernikahan ini. Semoga dikurniakan rumahtangga yang tenang, saling mencintai, dirahmati, serta bertunjangkan asas Islam dan syariah, demi melahirkan generasi Muslim harapan.
note : shbt (nik rafi’e) yang sebelum ni masa kawen awal tahun dulu pon same gak lebih kurang macam ni, tapi x sempat nak tulis dalam blog ni.. he3 ^_^

4 comments:

  1. K.a bila pulak :p

    ReplyDelete
  2. owh, tgh tggu masa je la skrg ni.. =)

    ReplyDelete
  3. wah2.. jgn lupa tag kat jemputan kt fb nt :p meja sy meja vvip ;)) keh3x.

    ReplyDelete
  4. he3, i.allah dgn biiznillah..
    ade rezeki smpai la.. =)

    ReplyDelete